Навіщо потрібні швидкості на велосипеді?

Швидкість під час їзди на велосипеді може бути різною, це залежить від комплектації залізного коня, коліс, якості дорожнього покриття, а також навичок велосипедиста. Швидкість необхідна, щоб швидко пересуватися, вона допомагає знизити стомлюваність байкера, а також зусилля на кручення педалей. Бажаєте дізнатися більше, читайте далі.

Навіщо потрібна швидкість байку?

Завдяки перемиканню передач у машині забезпечується економія палива та знижується на двигун навантаження, особливо коли змінюються умови їзди. У байка майже також. Завдяки перемиканню велоскоростей можна легко підлаштуватися під різний рельєф, підйоми, спуски. Це зменшує стомлюваність самого велосипедиста та дає можливість проїхати набагато більше.
Якщо ви постійно катаєтеся однаковим маршрутом, то на м'язи йде рівномірне навантаження. При цьому особливої потреби, щоб змінювати швидкості, просто немає. Саме тому багато міських великих укомплектовано одношвидкісною трансмісією. Також досить популярна планетарна втулка. Такий спосіб перемикання швидкостей є найзручнішим і найвибагливішим в умовах легкої прогулянки на сітібайку. Немає необхідності в налаштуванні, мастилі та заміні комплектуючих. До того ж, планетарка є ще й заднім гальмом, яке здійснюється за рахунок натискання на педаль у зворотний бік її ходу.
Для тих, хто звик їздити екстремально, любить прогулянки за містом, освоювати пересічену місцевість, тривалі покотушки лісом, горами або просто не може уявити своє життя без швидкості, потрібен великий з багатошвидкісною трансмісією. Важливо стежити, щоб вибиралася потрібна передача. У цьому питанні допоможе поняття каденс. Він показує, скільки обертом велосипедист робить педалями за одну хвилину. Коли кажуть, що каденс дорівнює 60, це 60 обертів за хвилину. Каденс буває різний:

  • Високий - значить педалі крутяться досить швидко, що забезпечує мінімум навантаження на ноги. З іншого боку, швидкість буде невеликою, тому так повільно їхати не кожному подобається.
  • Низький каденс - буде обертів небагато, але при цьому зусиль велосипедист додається максимум. Через велике навантаження на серце, суглоби так довго так їздити неможливо.
  • Середній – оптимальне значення у співвідношенні швидкості та навантаження.

Для кожного вибирається свій варіант педалювання, який дозволяє їхати довго і при цьому зовсім не втомлюватись. М'язи тренуються, а ви отримуєте задоволення від їзди. Для велоаматора показник каденсу оптимальний на рівні 60-70. Через 2-3 місяці безперервного катання можна буде його збільшити до 90 або 100. Для професіоналів та спортсменів каденс має бути вищим за 100. Завдяки перемиканню передач незалежно від руху та якості покриття доріг, рельєфу можна отримати постійний каденс. Важливо стежити за каденсом та підтримувати його на одному рівні, у цьому вам допоможе велокомп'ютер, у якому є функція підрахунку каденсу.

Скільки буває швидкостей у великої?

Перші велосипеди мали лише одну швидкість, тому швидкість руху повністю залежала відмінних навичок та рівня фізичної підготовки. Нині набагато простіше. Велоринок сьогодні пропонує широкий асортимент моделей байків з різним числом швидкостей від однієї до 33-х. Число передач залежить прямо від кількості передніх і задніх зірок, яка відрізняється:

  • У спортивних та гірських велетень їх від десяти до 33.
  • Міські – від 1 до 8.
  • Топові гірники можуть мати 12 або 11 швидкостей, у яких різниця між зірками касети (великою та маленькою) досить велика. Саме тому гонщику достатньо однієї передньої зірочки.

Щоб визначити кількість швидкостей того чи юного велика, потрібно просто перемножити кількість передніх зірок і задніх. Якщо ззаду 8 зірок, а спереду всього 3, значить буде 24 швидкості. Байки для новачків мають в основному 7-9 зірок ззаду і зазвичай 3 - спереду. Що стосується просунутих спортивних моделей, вони мають не менше 10 зірок.

Правила для перемикання швидкостей

Грамотне перемикання велошвидкостей не тільки знизить навантаження, зробить поїздку комфортнішою, а й допоможе вберегти трансмісію та ланцюг від зносу та поломок, позбавить травм велосипедиста. Є кілька простих правил, які варто запам'ятати: ● велика зірка необхідна, щоб рухатись швидко або на рівномірній швидкості, коли ви спускаєтеся;

  • передня маленька зірка використовується для підйомів нагору, причому чим крутішим буде підйом, тим нижче потрібна передача. Це не дає ногам втомлюватись і зберегти деталі від поломок;
  • для повільних прогулянок іноді використовується ще й середня зірочка;
  • перемикання повинне бути рівномірним, з плавним переходом на високі передачі;
  • комбінація зірочок для руху ланцюга повинна йти по прямій лінії, щоб уникнути перекосу ланцюга;
  • не можна перемикати передачі, коли великий стоїть дома;
  • щоб ланцюг не заклинило, не можна допускати перемикання відразу двома перемикачами.

Не треба забувати про догляд за трансмісією. Не можна допускати попадання в механізм бруду, дрібних елементів, каміння, а ланцюг треба регулярно змащувати. Від кількості швидкостей на велосипеді залежатиме характер та особливості їзди на ньому. Тому визначтеся, де і як часто ви кататиметеся.