Як приготувати велосипед до сезону?

Готуй сани влітку, а велосипед – узимку. Про це нам каже народна мудрість. І поки за вікном ще повно снігу, саме час підготуватися до сезону велопокатушок і здути пилюку зі свого «залізного коня». Самостійне обслуговування велосипеда не тільки забезпечить впевненість у технічному стані байка , а й допоможе заощадити фінанси та час. Розглянемо як підготувати велосипед до сезону в домашніх умовах.

  • Підготовка трансмісії
  • Догляд за гумою
  • Безпечні гальма
  • Підшипники
  • Виделка та сідло
  • Положення керма

Підготовка трансмісії


  • Щоб перевірити роботу перемикачів, потрібно поклацати манетками . Якщо тросики заіржавіли, їх треба зняти і налити в сорочки WD40. Перемикання повинно бути плавним, ланцюг не повинен торкатися скоби, розташованої в задньому перемикачі. Не повинно бути жодного бруду та іржі на механізмах.
  • Щоб почути, як ланцюг працює, потрібно прокрутити педалі, при цьому не повинно бути ніяких скрипів і незрозумілих звуків. Перед тим, як підготувати велосипед до сезону після зими, обов'язково потрібно правильно змастити ланцюг. Вона повинна блищати, а надлишок мастила можна витерти рушником, прокручуючи педаль назад. Досить зручно можна чистити ланцюг за допомогою спеціальних машинок, призначених для чищення ланцюга. Також потрібно стежити, щоб ланцюг не розтягувався, інакше це прискорить його зношування.
  • Треба перевірити стан зірок як на передньому колесі, так і в касеті. Вони не повинні бути надто гострими чи зам'ятими. Вершина зуба має бути трапецієподібної форми. Важливо пам'ятати, що не всі зірки зношуються однаково.

Стан трансмісії залежатиме від якості комплектуючих, стилю катання велосипедиста, а також умов зберігання самого байка та його стану після останньої поїздки.

Догляд за гумою

Якщо колесо йде рівно, немає жодних вісімок і обідок не гуляє у вилці, значить спиці гаразд. Якщо є вісімка, варто підтягнути спиці на спеціальному верстаті, краще звернутися за допомогою до веломеханіка.

Також треба перевіряти гуму на наявність тріщин та порізів. Зазвичай, чим покришка буде старша, тим гірший її стан. Якщо у вас безкамерні колеса, то приблизно раз на три місяці потрібно міняти герметик. Якщо є камери і їм більше чотирьох років, може знадобитися їхня заміна. Не зайвою буде перевірка затягування ексцентриків або гайок залежно від конструктивних особливостей колеса. Гайки треба щільно садити, але не перетягувати, щоб колесо сиділо надійно в дропаутах.

Безпечні гальма


Гальма придатні для безпечного катання, коли колодки не стерті. Перший дзвінок, коли їх потрібно замінити - характерний скрип при гальмуванні. Обідні гальма будуть дряпати обід і з часом його протерти, а дискові будь-якої миті можуть просто відмовити.
Для гідравлічних гальм рекомендуємо виконати такі дії: перевернути велосипед та натискати ручки, при цьому хід не повинен змінюватися. Можливі такі ситуації:

  • Якщо ручка затискається твердо і тримається на одному рівні, все нормально.
  • Якщо вона м'яка на дотик при натисканні або сам момент гальмування відбувається на її ході ручки, значить потрапило повітря в систему і потрібна прокачування гальм.

Велоаматори з досвідом можуть виконати прокачування дискових гідравлічних гальм самостійно, якщо такого досвіду немає, краще це зробити у веломайстерні.


Підшипники

Screenshot_5.png


Багато хто знає, як підготувати велосипед до літа, але забувають про підшипники. Хоч у нових моделях велосипедів у підшипники вкрай рідко потрапляє бруд, але іноді трапляється, що їх потрібно перебрати. Зазвичай це трапляється при зануренні колеса у воду або дуже сильному дощі, коли ймовірність попадання води та бруду на порядок вища. Усього треба дістати кульки позбутися слідів бруду і старого мастила після цього нанести нову. Тоді вони будуть служити довго та надійно. Колеса, педалі та кермо приємно крутитимуться, без скрипу. І не треба витрачати зайві сили, ще й воювати з іржею.

Є два види підшипників: насипні та промпідшипники. Перші встановлюються на бюджетні великі та погано захищені від пилу та бруду, тому несвоєчасне обслуговування може призвести навіть до заміни втулки. Промпідшипники не потребують регулярного обслуговування та легко замінюються.


Виделка та сідло

Існують різні типи виделок, і вони по-різному обслуговуються. У деяких підкручується пружина, в інших заливається олія, по-третє, накачується повітря. Жорсткість вилки підганяється індивідуально, залежно від ваги велосипедиста, це забезпечить більш впевнену та комфортну їзду. Це потрібно робити хоч би кожні 500-700 кілометрів катання.
Якщо ви з моменту покупки велосипеда жодного разу не регулювали висоту сідла, спробуйте дістати його з рами та протерти поверхню від бруду та наслідків впливу зовнішнього середовища. Якщо цього довго не робити, дістати штир із рами буде проблематично. Рейки сідла мають бути рівними, щоб передавати зайве зусилля на підсідельний вузол велосипеда.

Положення керма

Кермо має бути розташоване перпендикулярно передньому колесу, не рухатися у кріпленні на винос і плавно повертатися. У велосипедів із чотирьох болтовим кріпленням на винос керма потрібно перевірити кожен болт. Визначити стан керма легко можна за допомогою таких дій:

  • Сісти на сідло і перевірити висоту керма має бути комфортно.
  • Перевірити, щоб грипси не прокручувалися. Якщо є така проблема, їх потрібно зняти і протерти зсередини, висушити, знежирити, після чого одягнути їх знову.
  • Ручки гальм та перемикання швидкостей повинні бути правильно та зручно закріплені.

Також, залежно від того скільки людей, які «накатують» за сезон, потрібно міняти сорочку на тросику. Адже пил, бруд та вода може потрапляти у простір між тросиком та сорочкою.
Сподіваємося, що тепер ви знаєте, як підготувати велосипед до сезону та покотушки вам будуть приносити одне задоволення.