Як правильно налаштувати перемикачі швидкостей на велосипеді
Велосипеди сьогодні - це не просто засіб пересування, а й хороший тренажер, який допоможе стежити за своїм здоров'ям, фігурою та отримувати задоволення від прогулянки свіжим повітрям. Важливо пам'ятати, що перед покатушкою потрібно перевірити всі налаштування. На особливу увагу заслуговує перемикання швидкостей на велосипеді, яке залежить від правильної роботи перемикачів. Розберемося, як відбувається регулювання швидкостей на велосипеді, як налаштувати задній перемикач та передній.
Як налаштувати передній перемикач швидкостей на велосипеді?
Передній перемикач має великий хід, на його налаштування йде менше часу, тому з нього почнемо. Для зручності проведення робіт краще використовувати ремонтну стійку. Налаштування переднього перемикача включає декілька етапів:
- Спочатку потрібно виставити мінімальну швидкість, у цьому допоможе перемикач, розташований на кермі. За годинниковою стрілкою потрібно закрутити регулювання натягу троса до самого упору, а потім повернути на пару боротів назад. Для більш точного налаштування обов'язково потрібно залишити невеликий запас, щоб не було сильного натягу та розслаблення.
- Потрібно виставити мінімальну швидкість, їй обов'язково відповідає найбільша зі всіх зірок. Ланцюг потрібно розташувати так, щоб він знаходився ззаду та спереду на першій швидкості.
- Обмежувач перемикача повинен бути відрегульований так, щоб його внутрішня частина була якомога ближче до ланцюга, але при цьому ніяк не торкалася її, коли обертатимуться педалі. Це легко зробити, якщо робити оберти болта L проти годинникової стрілки до рами і за годинниковою в напрямку від неї.
- Тросик добре натягується та закріплюється за допомогою болта кріплення.
- Далі потрібно переключити передачі спереду на найбільшу зірку, а ззаду – на найменшу з усіх існуючих.
- Наступне важливе налаштування перемикання швидкостей велосипедом – регулювання обмежувача типу «H». Зовнішня частина рамки має бути розташована ближче до ланцюга. Зміщувати рамку можна за допомогою гвинта.
- На задньому перекидні виставляється п'ята швидкість. Після цього потрібно обертати педалі, щоб змінювалися швидкості на всіх діапазонах і кілька разів. Потім встановлюється 2 швидкості спереду і перевіряється, щоб не було тертя про рамку ланцюга. за таких положень: 2 – 2, а також 2 – 7, якщо великий 24-швидкісний. Якщо ланцюг об рамку треться або відбувається нечітке перемикання, потрібно знову регулювати натяг троса. Якщо виникає проблема під час перемикання з меншою зірки, потрібно натягнути трос, а якщо з більшою – на оборот послабити його.
Тепер перевіряємо як працює під час їзди перемикання передач на велосипеді, для цього підійде пряма дорога без спусків та пагорбів.
Як відбувається налаштування заднього перемикача?
Багатьох цікавить питання, як налаштувати задній перемикач, потрібно зняти ланцюг. Так буде легше визначити звані контрольні точки Low і High. Після цього потрібно трос звільнити за допомогою ослаблення гвинта і до упору закрутити крутилку в напрямку за годинниковою стрілкою. Далі будуть такі кроки:
- Прощелкать за допомогою монети встановленої на кермі до досягнення максимальної передач.
- Знайти регулювальний гвинт, який знаходиться ззаду перемикача і вирівняти ролик, щоб він опинився разом із найменшою зірочкою касети в одній площині. Для цього використовується звичайна хрестова від вертка. Тут є один нюанс, якщо вже має пристойний термін служби і є люфти, необхідно ролик виставляти не чітко по лінії, а трохи змістити вправо, з огляду на те, що дивитися будете ззаду зверху.
- Натискаємо на сам корпус перемикача, щоб він розташувався убік до втулки. За допомогою хрестової викрутки потрібно утримати це положення зіставити його з максимальною зіркою.
- Коли є максимально висока та низька точки (High та Low), можна повернути ланцюг на місце. Руками потрібно помацати слабинку троса та затягнути гвинт. Тросик повинен потрапити до канавки його шайби.
- Переходимо на другу передачу та паралельно обертаємо педалі. Це можна зробити, якщо відкручувати крутилку в напрямку проти годинникової стрілки. Добре, щоб була підставка під колесо чи ремонтна стійка. Серед підручних засобів можна навіть прасувальну дошку використати.
- Педалі з крутилкою потрібно обертати до того моменту, коли ланцюг стане на другу зірку. Зрештою, щоб відрегулювати перемикання до ідеального стану, залишилося просто переклацнути на другу зірку з першою та у зворотному порядку. Перемикання передач на велосипеді має бути чітким.
Індексний механізм перемикання швидкостей на велосипеді влаштований таким чином, що при налаштуванні однієї швидкості інший спектр швидкостей буде відрегульований автоматично.
Якщо запчастина зношена, може знадобитися заміна перемикача велосипеда. Вам не варто хвилюватися, якщо півень рівний, відсутні люфти, а дропаути будуть у рами симетричні, отже, все добре. Залишилося тільки перевірити, як ланцюг ходить по всіх діапазонах перемикання швидкостей велосипедом і можна вирушати в дорогу.