Догляд за трансмісією, як і коли змащувати ланцюг велосипеда?

Мастило ланцюга – важливий етап догляду за трансмісією. Багато велосипедистів ігнорують цю проблему і катаються до переможного, що призводить до зносу та поломок. Періодичність обслуговування залежатиме від погодних умов, типу дорожнього покриття, виду мастила. Розглянемо, навіщо та як змащувати ланцюг велосипеда.

Навіщо змащувати велосипедний ланцюг?

Ви помічали, що їхати після мастила ланцюга набагато легше. Це пов'язано зі зменшенням тертя між ланками, відповідно трудовитрати на те, щоб крутити педалі значно менше. До інших плюсів мастила ланцюга відносяться:

  • Ланцюг може шуміти, якщо немає мастила. На велосипеді їхати буде складно, з'являється скрип, писк і стогін. .
  • Чистий ланцюг практично не забруднює одяг, що особливо важливо, якщо ви їдете на роботу, на важливу зустріч. До того ж почистити сукню або штани від пилу і старого мастила не так просто.
  • Велоланцюг буде служити довго при правильному догляді. Зі зменшенням тертя зменшується і зношування деталей, а значить вам не доведеться витрачати гроші на ремонт або купівлю нових.

Після пробігу 200-300 км потрібно серйозно задуматися про змащення. Тим більше, що це не триватиме багато часу, якщо все зробити правильно.

Чим краще змастити ланцюг?

Існують спеціальні склади для мастила ланцюга, які відрізняються залежно від умов використання:

  • «Сухі» або Dry – мастила, які ідеально підійдуть для літа та сухої погоди, а також покатушок у невеликий дощ. Вони виготовляються на водній основі і можуть містити тефлон. Такі засоби добре захищають ланцюг від пилу. Якщо ви потрапите під сильну зливу, Dry захистить від корозії, але після повернення додому ланцюг треба добре витерти насухо і після цього знову змастити. З іншого боку така консистенція буде збирати менше пилу, бруду і відповідно менше забруднити ваш одяг.
  • "Мокрі" (Wet) - відрізняються високою стійкістю до опадів, але пилу на них збирається більше. Олія містить синтетичні та силіконові добавки, які надійно захищають від тривалого та прямого впливу вологи. Вона працює в бруді та в дощ, тому підійде для осені та ранньої весни

Щоб поліпшити експлуатаційні властивості, різні виробники змінюють склад, додаючи різні компоненти. Наприклад, такі як кераміка, яка створює густий захисний шар або згущувачі, які довго затримуються на поверхні. Не варто економити та обирати найдешевші кошти. Якщо ланцюг зіпсується, це коштуватиме дорожче.

Які проблеми виникають із ланцюгом?


Щоб визначитися, де саме ланцюг треба змастити найбільше, треба зрозуміти, що було зношене. Якщо піни ланцюга наглухо сидять у своїх отворах для пластин, значить тертя відсутнє між ними, а проблема є в пластинах безпосередньо внутрішньої ланки.
Усередині платин можуть протиратись борозни, що розтягує ланцюг. Ролики заднього перемикача часто виготовляють із пластмаси, тому вони не витримують великих навантажень і теж можуть постраждати, що впливає на чіткість перемикання, виникає не тільки шум цеії, але і її проскакування, чути сильні клацання. Щоб забезпечити потрібний результат, ланцюгове масло повинне проникати всередину і не вимиватися звичайним дощем.
Як відбувається мастило?
Мастило має на ланцюг наноситися тільки після його ретельного очищення. Процедура така:

  • Великий встановлюється у зручному для обертання педалей положенні.
  • Якщо у байка лише одна передача, потрібен помічник. Йому треба буде підняти велосипед, а вам крутити педалі вперед. Також можна просто перевернути і підкласти тканину під кермо, щоб не подряпати його.
  • Підготуйте тканину та вибране мастило.
  • За допомогою ганчірки потрібно протерти ланцюг від бруду та старого мастила. для цього в тканину обертається ланцюг та обертаються педалі. Важливо не пошкодити пальці. Під час катання на велику частину масла може назовні витікати. Щоб надлишки з брудом видалити добре, використовуються спеціальні щітки, які мають жорсткий ворс. Він дозволяє проникнути в зазор між зірками та ролики перемикача.
  • Потрібно кожен пін змастити по черзі. Якщо у вас зовсім немає часу чи терпіння, можна зробити пару повних обертів ланцюга.
  • Формат мастила залежатиме від її виду. Рідку наносити досить легко. Якщо ви вибрали засіб у балоні, знадобиться ще й картон, який ставиться між ланцюгом та колесом. Це не дає мастилу потрапляти на обід або диск, а це, у свою чергу, убереже гальма від поломок.
  • Після виконаного мастила треба дати їй кілька хвилин для проникнення у ключові вузли механізму ланцюга.
  • Ганчіркою видаляються надлишки мастила, щоб на них не накопичився бруд.

Якщо трансмісія дуже запущена та чорна, може знадобиться chain cleaner. Це спеціальний очисник, який ще зветься "дигризер", він відмінно впорається з брудом і густим мастилом. Не підведе популярний засіб WD-40. Якщо ви часто катаєте піском, ланцюг потрібно буде обов'язково помити і знадобиться ще миття ланцюга. З її допомогою легко почистити ланцюг навіть у квартирі.
При регулярному мастилі та очищенні трансмісія віддячить вам довгою службою та правильною роботою. Слідкуйте за мастилом ланцюга і пам'ятайте, він повинен бути змащеним усередині і більш сухим зовні.