Як зібрати електровелосипед своїми руками?
Електровелосипеди сьогодні у тренді, але ціна на них досить висока, тому не кожен може собі дозволити такий транспорт. Переобладнавши звичайний велосипед на байк з електромотором, ви отримаєте потужний і швидкий агрегат, а витрати при цьому невеликі. На ньому можна без пробок і оперативно дістатися на роботу або покататися з вітерцем. Велосипед досить маневрений та екологічний. Розберемо детально, як зібрати електровелосипед самостійно та що для цього потрібно.
Як перетворити звичайний велосипед на електробайк?
Якщо збирати електровелосипед своїми руками вперше, можна злякатися, побачивши велику кількість проводів, що виходять з пристроїв. Але не потрібно хвилюватися, підключення не займуть багато часу. Якщо ви купили готовий набір комплектуючих, то зібрати велосипед з електромотором самостійно не складе особливих труднощів. На ваш улюблений байк потрібно встановити такі запчастини:
- Мотор колесо;
- Ручка газу;
- гальмівні ручки із встановленими датчиками для відключення живлення;
- акумулятор.
Передбачені спеціальні роз'єми типу «тато-мама», вони використовуються щоб з'єднати всі вищезгадані частини з контролером, на якому розташовані дроти з роз'ємами.
Рекомендуємо купувати контролер та екран у парі. Що стосується ручок газу та системи PAS (якщо вона є), то їх за потреби можна перепаяти.
Варто звернути увагу, що батарею та контролер потрібно підбирати строго під двигун, залежно від його характеристик. Від того, яку потужність має мотор, буде залежати об'єм батареї і параметри контролера. Якщо двигун-колесо має потужність більше 500 Вт, може знадобитися посилення дропів, щоб їх не вирвало. Багато залежить від конкретної ситуації. Ну, а тепер все по порядку.
Види електроустаткування для велосипеда
Яке ж електроустаткування для велосипеда нам знадобиться розглянемо далі:
Призначення та особливості установки мотор-колеса
Двигун по суті нагадує звичайне колесо, але всередині нього розташований двигун. Воно може бути з прямим приводом або редукторним двигуном. Перший вид має більший ресурс роботи та дозволяє розвивати досить високу швидкість, але має досить великі розміри та споживає на 30% більше енергії.
Для початку потрібно всі контакти, що йдуть від такого колеса, заховати за допомогою ковпачків чи ізоленти. Це необхідно зробити, щоб уникнути попадання олії під час роботи двигуна. При встановленні колесо забороняється крутити. Якщо це станеться, то генератор почне виробляти струм і за наявності відкритих контактів буде замикання.
Щоб правильно розмістити мотор-колесо, знадобиться знімач шатунів та ключ для каретки. Датчики спрацьовують завдяки взаємодії магнітів з кільцями, розташованими на осі каретки велосипеда.
Необхідно з'єднати роз'єм, що йде безпосередньо від колеса із проводом контролера. Зробити щось неправильно не вийде, оскільки кожен із роз'ємів буде абсолютно унікальним, його просто не можна переплутати. Монтаж мотор-колеса пройде як по маслу, якщо є швидкорозтискні кріплення типу QR. Осьові краще не вибирати, можуть виникнути складнощі.
Ручки газу та гальмівні ручки.
У комплекті для збирання електровелосипеда також передбачені дві гальмівні ручки. Вони мають датчик, завдяки якому після гальмування вимикається електродвигун. Гальмівні ручки встановлюються замість штатних, звичних для велосипедиста. щоб приєднати кардую ручку, на контролері передбачені однакові роз'єми. Їх можна поєднувати у довільному порядку.
Після гальмівних установлюються ручки газу, їх ще називають рукояткою акселератора. Роз'єм потрібно вставити у відповідний роз'єм контролера.
Встановлення акумулятора
Акумулятори для електровелосипеда відрізняються за конструкцією, місцем установки, використовуваним матеріалами. Заздалегідь потрібно визначитися з їхніми характеристиками. Акумулятор є важливим елементом для повноцінної роботи велосипеда. Якщо вона вимкнеться, велосипедом доведеться керувати самостійно.
Залежно від виду акумулятора він встановлюється на багажник або раму велосипеда. Є низка факторів, які впливають на складність монтажу:
- верхня труба рами може бути сильно занижена;
- амортизатор розташований у рамному трикутнику;
У таких випадках установка на раму ускладнюється, але можна піти іншим шляхом, поставивши АКБ на багажник або підсідельний штир. Але потрібно бути уважними, оскільки центр мас може зміщуватися, це сприяє розгойдування велосипеда під час руху.
Акумуляторна батарея підключається безпосередньо до контролера. У момент контакту можлива іскра, це нормальна реакція, не варто боятися, що ви зробили щось не так.
Панель управління та контролер
Панель управління є індикатором, що відображає не тільки рівень заряду АКБ, але й оберти, які здійснює двигун, а також силу струму. Його потрібно встановити на кермо. У деяких моделях обладнання передбачена кнопка, яка відповідає за вимикання живлення або спеціальний замок запалювання. Після того, як встановлена основна панель, підключається і сам провід, який знову йде до контролера.
При виборі контролера важливо враховувати, чи має він та його контакти додатковий захист від бруду та вологи, які руйнують конструкцію. Деталь розміщується, як правило, на багажнику. Щоб контролювати основні параметри та зручно керувати режимами електровелосипеда, можна встановити для контролера виносний екран.
Завдяки педальному помічнику можна заощадити енергію. Таким чином, значно збільшиться відстань, яку можна пройти навіть без заряджання. Якщо ви любите заміські подорожі, рекомендуємо виготовити кільця з магнітами певних розмірів. Також можна змінити розташування датчика, але це вже складніша робота, з якою впораються в майстерні.
Після того, як всі елементи встановлені, залишилося лише підключити до контролера мотор-колесо. Тепер ваш саморобний електровелосипед готовий і можна сміливо вирушати на тест-драйв. Діставшись на роботу на "моторі", поїздку назад можна перетворити на інтенсивне тренування, а зекономлений час витратити на спілкування з родиною, улюблене хобі.